Niet alleen voor de komende verkiezingen maar het hele jaar door is CDA tweede kamer lid Harry v/d Molen eens per maand op ‘spreekuur’ en vrijdagmorgen was dit in de Plus supermarkt in Burgum. Tussen 09 en 12 uur kon iedereen die een vraag of suggestie had langs komen. Ook wethouder Gelbrig Hoekstra en CDA fractie voorzitter Age Kramer waren aanwezig. Goede gesprekken, veel vragen en suggesties kwamen voorbij. Zeker in het gesprek over ‘De Warren’ konden 4 heren lang en diepgaand met v/d Molen spreken.

Het spreekuur was om dhr. van der Molen te kunnen spreken en dan vragen, opmerkingen of ideeën te laten horen. Eigenlijk was het niet echt druk, maar wel waren er continu mensen aanwezig. Ook werden wethouder Hoekstra en fractie voorzitter Kramer regelmatig aangesproken met gemeentelijke, maar ook wel politieke vragen. Van der Molen doet dit omdat hij, zeker in Fryslân, maar ook elders wil weten wat er in de gemeenschap speelt. Hij kan het dan overleggen met de plaatselijke fracties, provinciaal of zelfs landelijk in Den Haag. Hoe klein of groot de ‘problemen’ ook zijn, v/d Molen had voor iedereen tijd.

Die tijd kregen zeker de 4 heren die v/d Molen graag wilde spreken over het plan om ‘aan de andere kant van de Centrale As’ in nieuwbouw plan De Warren huizen te gaan bouwen. De 4 heren waren duidelijk tegen dit plan maar het gesprek werd zeer netjes aangegaan. Ze gaven duidelijk hun mening en v/d Molen luisterde, stelde vragen en noteerde bepaalde punten.

3 uur lang spreekuur en de hele tijd belangstelling aan ‘de koffie tafel’ midden in de Plus supermarkt. De koffie was prima en de gesprekken ook prima. De notities in zijn notitieboekje zullen zeker verder besproken worden in de CDA-fractie.

Zo rond 12 uur was ‘het klaar’. Het had het best nog even kunnen duren, maar de agenda van v/d Molen liet dat niet toe. Een mooie ochtend!