Samen met elkaar

Toch nog vrij plotseling zijn we ook in Tytsjerksteradiel door het coronavirus in een vrij ongekende situatie terecht gekomen. Het dagelijks leven komt vrijwel tot stilstand. Een situatie die we met zijn allen dachten nooit mee te maken. Een situatie die ook vraagt om een andere invulling van onze mienskip.

Samen met elkaar moeten we deze zorgelijke tijd doorkomen. Zorg- en hulpverleners verdienen ons grootste waardering, respect en ondersteuning. Maar ook alle andere mensen die blijven werken om onze mienskip leefbaar te houden.

Laten we denken aan onze oudere en kwetsbare medemensen, die wellicht angstig zijn en mogelijk er alleen voor staan. Denk ook aan al onze medemensen die nu, zelfs al zijn zij niet ziek, hard worden getroffen door het wegvallen van inkomen zoals ZZP’ers en ondernemers. We denken ook aan werkende ouders die opvang voor hun kinderen moeten zoeken, enz.

De komende tijd zal moeilijk zijn en veel van ons vragen. Maar als wij om elkaar denken, op elkaar letten en elkaar vinden in gebed, met Jezus als het Licht van de wereld als voorbeeld, komen we hier ongetwijfeld weer uit en mogen dan hopelijk terug zien op een tijd die ook saamhorigheid en solidariteit heeft gebracht.

Alle gemeentelijke bijeenkomsten in Tytsjerksteradiel zijn in ieder geval tot 6 april geschrapt. De CDA-fractieleden blijven uiteraard telefonisch of via de mail bereikbaar.

Samen met elkaar komen we deze crisis te boven.