Afgelopen zaterdag werden de nieuwe kunstgrasvelden van korfbalvereniging de Wâlden in Oentsjerk officieel in gebruik genomen. Hiermee is een grote wens van de korfballers en de beheerstichting SBSO in vervulling gegaan. Het was de hele dag feest op het sportcomplex met allerlei activiteiten. Na toespraken van wethouder Gelbrig Hoekstra en voorzitter Lucas Talsma mochten het oudste en jongste lid de velden officieel openen.

KF de Wâlden kan nu ook op zandingestrooid kunstgras spelen, wat eigenlijk een vereiste is voor het competitieniveau.
Nadat kf de Wâlden en de SBSO een inventieve financieringsmogelijkheid hadden gevonden werd de aanleg mogelijk toen de raad in mei op initiatief van het CDA een motie aannam met de toezegging dat de gemeente de velden over vijf jaar overneemt van de SBSO. Hierdoor wordt het gebruik van het sportcomplex aanmerkelijk verbeterd, waardoor er zaterdag veel blije gezichten te zien waren.