Jeugdzorg

Het aantal kinderen in de jeugdzorg is de afgelopen 20 jaar verdrievoudigd! Kunnen we dat veranderen als we vaker zonder diagnose naar een probleem kijken? Zodat
een kind zich kan ontwikkelen zonder medicatie of psychische hulp. We zien de norm verschuiven. Wat vroeger normaal was, lijkt nu niet altijd meer zo normaal. Ouders zien vaak bij andere ouders wat er goed gaat en sociale media spelen hierbij een steeds belangrijkere rol. Soms lijken we te vergeten dat af en toe tekortschieten ook bij de ontwikkeling van het kind en jezelf als ouder hoort. Deze druk zien we ook in het onderwijs waar het voor kinderen soms als een wedstrijd begint te voelen. Falen lijkt in veel gevallen geen optie meer ook al heeft een kind dat soms nodig om verder te kunnen komen. We krijgen geen opleiding in opvoeden. De buurvrouw weet bijvoorbeeld ook niet altijd hoe ze haar kind het beste ondersteunt. Ouderschap verloopt niet altijd zoals we zouden willen.
(bron;FFB)

Een grote zorg deze enorme toename, hoe kunnen we hiermee om gaan. Wij zijn erg benieuwd hoe u hierover denkt.

Nieuwsbrief Weekvandezorg-jeugdzorg